Adresaci:
Kadra zarządzająca, zespoły pracownicze.
Cele i zakładane rezultaty:
1. Wzrost świadomości w zakresie znaczenia współpracy i komunikacji w zespole dla efektywnej pracy zespołu,
2. Nabywanie wiedzy w zakresie uwarunkowań wzrostu motywacji i efektywności pracy zespołu w procesie dążenia do wytyczonych celów jednostkowych i zespołowych,
3. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w zespole pracowniczym,
4. Nabywanie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z konfliktem w zespole,
Program:
1. Świadomość i skuteczność komunikacyjna w zespole pracowniczym.
2. Komunikacja pomiędzy zespołami:
- Wymiana informacji – fundament porozumienia,
- Komunikacyjne uwarunkowania efektywności działania zespołowego.
3. Konflikt czy sytuacje trudne – postępowanie:
- Przyczyny konfliktów ( rozwiązywalne i nierozwiązywalne),
- Trudny współpracownik, czy trudne sytuacje w kontaktach ze współpracownikami
- Człowiek czy problem w konflikcie,
- Znaczenie pytań w konflikcie.
4. Sposoby rozwiązywania konfliktów:
- Diagnoza i jej wpływ na postępowanie,
- Szukanie przyczyn, czy rozwiązań – implikacje,
- Techniki postępowania w sytuacji konfliktu,
- „Przyjaciel” w konflikcie:
- kto, komu pomaga,
- pomocnik, czy „intruz i mieszacz”,
- reagowanie w konflikcie a potrzeby uczestników konfliktu,
- Granice przychylności i tolerancji – kiedy”nie” jest przychylne sprawie,
- Granice marzeń – uwarunkowania rozwiązywalności konfliktów.
5. „Kto z kim, czy zawsze za pośrednictwem szefa” – zasady komunikacji w zespole:
- Powiedz koleżance/koledze – budowanie relacji na informacji zwrotnej, na plotce, na pośrednictwie, na współpracy, rywalizacji,
- Chcę i mogę działać, ale czy to jest moja rola….?
- Role, zadania, samodzielność i odpowiedzialność pracowników w świetle delegowania zadań i uprawnień oraz rozumienia pełnionych funkcji.
6. Razem do celu:
- jednostka na tle grupy,
- zespól na tle celów,
- rywalizacja w służbie współpracy.
7. Budowanie współpracy i dobrej atmosfery pracy – korzyści takiej konstrukcji.
8. Efekt oddziaływania w zespole a potencjał zawodowy poszczególnych jednostek i charakter relacji pomiędzy jednostkami.
9. W jaki sposób można poprawić sposób działania zespołu:
- Co mogę zmienić na lepsze w moim pakiecie kompetencji zespołowych?
- Jak można to zrobić?
- Które zmiany dadzą mi najwięcej korzyści?
- Które zmiany będzie mi najłatwiej wprowadzić?
- Dlaczego warto to zrobić?
- DECYZJA – co zmieniam!!!
- Co mogę zmienić na lepsze w moim pakiecie kompetencji zespołowych?
Metody:
Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy (dyskusja, praca w małych grupach, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, burza mózgów, prezentacje, elementy wykładu interaktywnego, kwestionariusze do autoanalizy).
Trener:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.
Kontakt: szkolenia@csroe.pl