Współpraca w zespole

Współpraca w zespole

Adresaci:

Kadra zarządzająca, zespoły pracownicze.

 

Cele i zakładane rezultaty:

1.      Wzrost świadomości w zakresie znaczenia współpracy i komunikacji w zespole dla efektywnej pracy zespołu,

2.      Nabywanie wiedzy w zakresie uwarunkowań  wzrostu motywacji i efektywności pracy zespołu  w procesie dążenia do wytyczonych celów jednostkowych i zespołowych,

3.      Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w zespole pracowniczym,

4.      Nabywanie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z konfliktem w zespole,

 

Program:

1.      Świadomość i skuteczność komunikacyjna w zespole pracowniczym.

2.      Komunikacja pomiędzy zespołami:

  •  Wymiana informacji – fundament porozumienia,
  • Komunikacyjne uwarunkowania efektywności działania zespołowego.

3.      Konflikt czy sytuacje trudnepostępowanie:

  • Przyczyny konfliktów ( rozwiązywalne i nierozwiązywalne),
  • Trudny współpracownik, czy trudne sytuacje w kontaktach ze współpracownikami
  • Człowiek czy problem w konflikcie,
  • Znaczenie pytań w konflikcie.

4.      Sposoby rozwiązywania konfliktów:

  •  Diagnoza i jej wpływ na postępowanie,
  • Szukanie przyczyn, czy rozwiązańimplikacje,
  • Techniki postępowania w sytuacji konfliktu,
  • „Przyjaciel” w konflikcie:
    • kto, komu pomaga,
    • pomocnik, czy „intruz i mieszacz”,
    • reagowanie w konflikcie a potrzeby uczestników konfliktu,
  •  Granice przychylności i tolerancjikiedy”nie” jest przychylne sprawie,
  • Granice marzeńuwarunkowania rozwiązywalności konfliktów.

5.      „Kto z kim, czy zawsze za pośrednictwem szefa”zasady komunikacji w zespole:

  •  Powiedz koleżance/koledzebudowanie relacji na informacji zwrotnej, na plotce, na pośrednictwie, na współpracy, rywalizacji,
  • Chcę i mogę działać, ale czy to jest moja rola….?
  • Role, zadania, samodzielność i odpowiedzialność pracowników w świetle delegowania zadań i uprawnień oraz rozumienia pełnionych funkcji.

6.      Razem do celu:

  •  jednostka na tle grupy,
  • zespól na tle celów,
  • rywalizacja w służbie współpracy.

7.      Budowanie współpracy i dobrej atmosfery pracykorzyści takiej konstrukcji.

8.      Efekt oddziaływania w zespole a potencjał zawodowy poszczególnych jednostek i charakter relacji pomiędzy jednostkami.

9.      W jaki sposób można poprawić sposób działania zespołu:

  •  Co mogę zmienić na lepsze w moim pakiecie kompetencji zespołowych?
  •  Jak można to zrobić?
  • Które zmiany dadzą mi najwięcej korzyści?
  • Które zmiany będzie mi najłatwiej wprowadzić?
  •  Dlaczego warto to zrobić?
  • DECYZJA – co zmieniam!!!
  • Co mogę zmienić na lepsze w moim pakiecie kompetencji zespołowych?

 

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzoneoparciu o aktywne metody pracy (dyskusja, praca w małych grupach, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, burza mózgów, prezentacje, elementy wykładu interaktywnego, kwestionariusze do autoanalizy).

 

Trener:

Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.

 

Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.

 

Miejsce: do ustalenia.

 

Termin: do ustalenia.

 

Koszt: do ustalenia.

 

Kontakt: szkolenia@csroe.pl