Cele i zakładane rezultaty:

1.      Zapoznanie uczestników z powodami braku płatności przez dłużników.

2.      Zapoznanie uczestników z podstawową strukturą rozmowy zaległościowej.

3.      Zapoznanie uczestników z etapami postępowania podczas rozmowy z dłużnikiem (telefonicznej lub osobistej).

4.      Zapoznanie uczestników z rodzajami sankcji.

5.      Zapoznanie uczestników z wybranymi technikami perswazji i wywierania wpływu społecznego.

6.      Stworzenie okazji do przećwiczenia nabytych umiejętności.

7.      Wskazania powodów zaciągania zobowiązań.

8.      Wskazanie najczęstszych powodów dla których ludzie nie płacą.

9.      Prezentacja gier stosowanych przez dłużników.

10.  Prezentacja sposobów radzenia sobie z poszczególnymi grami dłużników.

 

 

Program:

1.      Psychologiczne aspekty zadłużenia:

·        Dlaczego nie płacą,

·        Typy dłużników,

·        Gry i wymówki dłużników.

2.      Kontakt z dłużnikiem:

·        Podstawowe zasady kontaktu z dłużnikiem,

·        Różne typy struktury rozmowy z dłużnikiem,

·        Korzyści wynikające ze stosowania struktury rozmowy,

·        Pułapki psychologiczne w które wpadają wierzyciele w rozmowach z dłużnikami,

·        Zasady zachowania bezpieczeństwa w osobistych kontaktach z dłużnikiem.

3.      Sankcje:

·        Kiedy zapowiadamy sankcje,

·        Warunki czyniące sankcje dotkliwą,

·        Rodzaje sankcji,

·        Zasady zapowiadania sankcji.

4.      Gry dłużników, intencje tych gier - jak sobie z nimi radzić: „Na biedę”, „Reklamacyjna”, „Na czas”, „Bagatelka”, „Amnezja”, „Inni mi nie płacą”, „Wypadek losowy”, „Nie było mnie”, „W głupiego”, „Absurd/woda z mózgu”, „Niedostępny”, „Na krwiopijcę”, „Kontratak”.

 

Metody:

Aktywizujące uczestników szkolenia: Case study, scenki, praca z kamerą.

 

Trener:

Szkolenie poprowadzi trener biznesu, pedagog, doradca zawodowy, menadżer. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu GRUPA SET. Ukończył Warszawską Szkołę Pedagogiczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej (pedagogika ze specjalizacją pedagogika pracy i poradnictwo zawodowe), Uniwersytet Opolski (terapia pedagogiczna i doradztwo zawodowe), Wałbrzyską Wyższą Szkołę Zarządzania i Przedsiębiorczości (zarządzanie zasobami ludzkimi). Zawodowo od 6 lat związany z branżą finansową. Swoje doświadczenie zdobywał w pionie obrotu wierzytelnościami, a następnie w zarządzaniu strukturami sprzedażowymi, w jednej z czołowych międzynarodowych korporacji finansowych. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: kierowania zespołem, negocjacji, technik sprzedaży, budowaniu efektywnych zespołów, technik perswazji i wywierania wpływu społecznego.

 

Czas trwania szkolenia: 16 godzin (2 dni po 8 godzin).

 

Miejsce: do ustalenia.

 

Termin: do ustalenia.

 

Koszt: do ustalenia.

 

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.