Adresaci:
Szkolenie skierowane do pracowników „pierwszej linii” w kontakcie z pacjentem w przychodni: recepcjonistek, sekretarek medycznych itd.
Cele i oczekiwane rezultaty:
- Uczestnicy dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania sytuacji trudnych na linii pacjent-personel medyczny – profilaktyka;
- Dowiedzą się czego unikać w procesie komunikacji i jak skutecznie wywierać wpływ;
- Dostrzegą potrzebę traktowania pacjenta jak klienta, którego zadowolenie jest korzyścią dla placówki medycznej;
- Uświadomią sobie, że swoim zachowaniem, wyglądem, sposobem bycia współtworzą wizerunek placówki medycznej;
- Będą mieli możliwość kształcenia takich zachowań aby potrafili obsługiwać klientów w sposób profesjonalny, budujący dobry image firmy;
- Przećwiczą trudne sytuacje z pacjentem trudnym – agresywnym, roszczeniowym, zdesperowanym, wszystkowiedzącym itd. ;
- Zaczną doceniać znaczenie dobrej komunikacji i współpracy w zespole jako czynnika stresobójczego;
Program:
Blok wstępny
- Podstawowe potrzeby Pacjenta – Klienta;
- Proaktywność i reaktywność w procesie rozpoznawania emocji;
- Rola nastawienia i stworzenie pozytywnego klimatu profilaktyką trudnych sytuacji;
- Przyjazna komunikacja niewerbalna i werbalna kluczem do pacjenta;
- Rola właściwych pytań i aktywnego słuchania jako narzędzia wpływu na Pacjenta;
- Empatia i asertywność – jak zrozumieć lepiej i dobrze zareagować;
- Co ma góra lodowa do zdartej płyty i dlaczego razem pozwalają przetrwać kryzys i wyznaczyć własne granice;
- Analiza transakcyjna w procesie budowania partnerskich relacji z pacjentami ich rodzinami i zespołem;
- Kilka logistycznych podpowiedzi.
Blok zamykający
Metody:
● mini wykład,
● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów
Trener:
Szkolenie poprowadzi praktyk, który sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży.
Czas szkolenia:
8 godzin dydaktycznych
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36