Profesjonalny i przyjazny sekretariat

Profesjonalny i przyjazny sekretariat

Adresaci:

Szkolenie skierowane do pracowników „pierwszej linii” w kontakcie z klientem w firmie: recepcjonistek, recepcjonistów, sekretarek, sekretarzy itd.

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

  • Uczestnicy dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania sytuacji trudnych na linii klient-sekretariat;
  • Dowiedzą się czego unikać w procesie komunikacji i jak skutecznie wywierać wpływ;
  • Dostrzegą potrzebę przyjaznego – co jest korzyścią dla firmy –  traktowania klienta;
  • Uświadomią sobie, że swoim zachowaniem, wyglądem, sposobem bycia współtworzą wizerunek firmy;
  • Będą mieli możliwość kształcenia  takich zachowań aby potrafili obsługiwać klientów w sposób profesjonalny, budujący dobry image firmy;
  • Przećwiczą trudne sytuacje z klientem trudnym;
  • Zaczną doceniać znaczenie dobrej komunikacji i współpracy w zespole jako czynnika stresobójczego;


Program:

Blok wstępny

Sekretariat – serce i wizytówka firmy
Profil profesjonalnej sekretarki/ sekretarza
Poznaj swojego Klienta

  • Klient zewnętrzny
  • Klient wewnętrzny

Sztuka porozumiewania się z Klientem

  • Komunikacja niewerbalna

-profesjonalny wizerunek
-złodzieje wizerunku
-efekt aureoli
-dostosuj się i poprowadź

  • Komunikacja werbalna

-pytania – klucz do Klienta zewnętrznego i wewnętrznego
-parafraza

Rozmowa telefoniczna a bezpośredni kontakt

  • Zanim podniesiesz słuchawkę
  • Pierwsza rozmowa z Klientem
  • Co decyduje o pierwszym wrażeniu
  • Taktyka profesjonalnej sekretarki

-etykieta telefoniczna
-udzielanie informacji merytorycznych
-udzielanie informacji z zachowaniem zasady poufności
-pozyskiwanie informacji
-sztuka taktownego przerywania i kończenia rozmowy

Trudne sytuacje w sekretariacie

  • Zasady przyjaznej obsługi Klienta
  • Asertywne sposoby radzenia sonie z trudnym Klientem wewnętrznym i zewnętrznym

-reagowanie na krytykę
-przekazywanie „trudnych” wiadomości
-radzenie sobie ze stresem

  • Sztuka rozwiązywania konfliktów
  • Organizacja czasu pracy
  • Metoda Alpen
  • Zasada ABC
  • Matryca Eisenhowera

Blok zamykający

 

Metody:
● mini wykład,
● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów 

 

 

Trener:

Szkolenie poprowadzi praktyk, który sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży. 

 

Czas szkolenia:
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

Miejsce szkolenia: 
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36