Podstawy sprzedaży i opieki nad Klientem

Podstawy sprzedaży i opieki nad Klientem

Adresaci:
Początkujący sprzedawcy, początkujący przedsiębiorcy i osoby zainteresowane rozpoczęciem pracy w sprzedaży.

 

Cele i oczekiwane rezultaty:
1. Poznanie i nabycie podstawowej umiejętności przygotowania się do spotkania sprzedażowego z Klientem.
2. Nabycie postawy sprzedawcy – partnera (bycie partnerem, a nie „poniżej” ani „nad” Klientem).
3. Poznanie i nabycie umiejętności stworzenia właściwego środowiska dla spotkania sprzedażowego (wstępny etap procesu sprzedażowego).
4. Poznanie i nabycie umiejętności zadawania właściwych pytań (otwarte i zamknięte) w rozmowie sprzedażowej.
5. Poznanie i nabycie umiejętności rozpoznania potrzeb Klienta (etap II rozmowy sprzedażowej).
6. Poznanie i nabycie umiejętności dostosowania produktu do potrzeb Klienta (etap III).
7. Poznanie i nabycie umiejętności aktywnego słuchania w rozmowie sprzedażowej i rozwiewania wątpliwości Klienta (IV etap).
8. Poznanie i nabycie umiejętności podsumowanie spotkania i zamknięcia sprzedaży (etap V).
9. Poznanie i nabycie umiejętności opieki nad Klientem po zakończonej sprzedaży.

 

Program:
1. Ogólna charakterystyka zawodu handlowca.
2. Cechy sprzedawcy istotne w kontekście udanego budowania relacji sprzedażowych.
3. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych.
4. Kształtowanie umiejętności negocjacyjnych.
5. Kształtowanie relacji w zespole sprzedażowym jako istotny czynnik sukcesu sprzedażowego osobistego, zespołowego i firmowego.
6. Kontekst sprzedaży – znajomość rynku wąskiego i szerokiego.
7. Spotkanie sprzedażowe – teoria i praktyka.
8. Sprzedaż produktu jednorazowego i powtarzalnego w kontekście budowania relacji z Klientem.
9. Udana sprzedaż i co dalej z Klientem?

 

Metody:
Wykład i prezentacja, zajęcia warsztatowe, case study z rynku i z doświadczenia osobistego.

 

Trener:
Moje dotychczasowe doświadczenie zawodowe realizuje się na trzech ścieżkach kariery
1. Przedsiębiorca oraz inwestor na rynku kapitałowym (2011 – obecnie)
2. Project Manager w sześciu projektach (2011 – 2016)
3. Nauczyciel, naukowiec i dziennikarz/publicysta/pisarz (2004 – 2016).
Życie w różnorodnych społecznościach pozwoliło mi nabyć praktyczne podejście do życia, szerokie doświadczenie zawodowe oraz nawiązać stabilne kontakty przydatne w działalności biznesowej, szczególnie w branży finansowej oraz edukacyjnej.

 

Czas trwania szkolenia:  8 godzin dydaktycznych.

 

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.