Podstawy efektywnej sprzedaży i obsługi klienta

Podstawy efektywnej sprzedaży i obsługi klienta

Adresaci:

Szkolenie podstawowe skierowane jest do sprzedawców rozpoczynających pracę lub sprzedawców o krótkim stażu

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

  • Uczestnicy dowiedzą się jak profesjonalnie przygotować się do spotkania z klientem;
  • Jak rozpoznawać typy Klientów, trafnie rozpoznawać ich potrzeby i dobierać odpowiednią strategię postępowania
  • Mówić językiem korzyści
  • Dowiedzą się czego unikać w procesie komunikacji i jak skutecznie wywierać wpływ;
  • Dostrzegą potrzebę przyjaznego – co jest korzyścią dla firmy – traktowania klienta;
  • Uświadomią sobie, że swoim zachowaniem, wyglądem, sposobem bycia współtworzą wizerunek firmy;

Program:

– Blok wstępny

1. Przygotowanie do spotkania z Klientem

  • Ja – moje mocne i słabe strony – umiejętne wykorzystanie atutów
  • Firma – umiejętne wykorzystanie atutów
  • Konkurencja – umiejętne wykorzystanie szans

2. Skuteczna komunikacja w procesie sprzedaży

  • Czym i jak wpływamy na Klienta
  • Świadoma komunikacja niewerbalna (znaczenie „pierwszego wrażenia”, wizerunek sprzedawcy = wizerunek sklepu, złodzieje wizerunku)
  • Aktywna komunikacja werbalna (umiejętność słuchania, pytania kluczem do klienta, język korzyści)

3. Typologia Klienta

  • Dlaczego klient staje się trudny
  • Techniki postępowania z trudnym klientem
  • Dlaczego tracimy klientów
  • Reakcja na krytykę i atak

4. Rozmowa sprzedażowa

  • Jak stworzyć dobrą atmosferę do rozmowy
  • Identyfikacja potrzeb Klienta
  • Prezentacja produktu – jak zdefiniować potrzebę, jak mówić językiem klienta, jak mówić językiem korzyści
  • Pomoc w dokonaniu wyboru
  • Zastrzeżenia i obiekcje – trudność czy punkt wyjścia do dalszej rozmowy

5. O czym warto wiedzieć – sztuczki sprzedażowe

6. Podstawy ekspozycji towarów

7. Punkty krytyczne

 

– Blok zamknięty

 

Metody:
● mini wykład,

● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów

 

Trener:

Szkolenie poprowadzi praktyk, który  sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży.

 

Czas szkolenia:
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36