Adresaci:
Szkolenie podstawowe skierowane jest do sprzedawców rozpoczynających pracę lub sprzedawców o krótkim stażu
Cele i oczekiwane rezultaty:
- Uczestnicy dowiedzą się jak profesjonalnie przygotować się do spotkania z klientem;
- Jak rozpoznawać typy Klientów, trafnie rozpoznawać ich potrzeby i dobierać odpowiednią strategię postępowania
- Mówić językiem korzyści
- Dowiedzą się czego unikać w procesie komunikacji i jak skutecznie wywierać wpływ;
- Dostrzegą potrzebę przyjaznego – co jest korzyścią dla firmy – traktowania klienta;
- Uświadomią sobie, że swoim zachowaniem, wyglądem, sposobem bycia współtworzą wizerunek firmy;
Program:
– Blok wstępny
1. Przygotowanie do spotkania z Klientem
- Ja – moje mocne i słabe strony – umiejętne wykorzystanie atutów
- Firma – umiejętne wykorzystanie atutów
- Konkurencja – umiejętne wykorzystanie szans
2. Skuteczna komunikacja w procesie sprzedaży
- Czym i jak wpływamy na Klienta
- Świadoma komunikacja niewerbalna (znaczenie „pierwszego wrażenia”, wizerunek sprzedawcy = wizerunek sklepu, złodzieje wizerunku)
- Aktywna komunikacja werbalna (umiejętność słuchania, pytania kluczem do klienta, język korzyści)
3. Typologia Klienta
- Dlaczego klient staje się trudny
- Techniki postępowania z trudnym klientem
- Dlaczego tracimy klientów
- Reakcja na krytykę i atak
4. Rozmowa sprzedażowa
- Jak stworzyć dobrą atmosferę do rozmowy
- Identyfikacja potrzeb Klienta
- Prezentacja produktu – jak zdefiniować potrzebę, jak mówić językiem klienta, jak mówić językiem korzyści
- Pomoc w dokonaniu wyboru
- Zastrzeżenia i obiekcje – trudność czy punkt wyjścia do dalszej rozmowy
5. O czym warto wiedzieć – sztuczki sprzedażowe
6. Podstawy ekspozycji towarów
7. Punkty krytyczne
– Blok zamknięty
Metody:
● mini wykład,
● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów
Trener:
Szkolenie poprowadzi praktyk, który sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży.
Czas szkolenia:
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36