Klient nie jest zależny od nas… to my zależymy od niego. Klient nie jest przerwą w naszej pracy… on jest jej celem. Nie robimy łaski obsługując go… to on wyświadcza nam przysługę dając nam możliwość robienia tego
Wycinek z plakatu L.L. Bean, Freeport
Adresaci:
Szkolenie to skierowane jest osób czynnie zajmujących się sprzedażą.
Cele i oczekiwane rezultaty:
- Profesjonalnie przygotować się do spotkania z Klientem
- Rozpoznawać typy Klientów i dobierać odpowiednią strategię postępowania
- Trafnie rozpoznawać potrzeby Klienta
- Mówić językiem korzyści
- Radzić sobie w trudnych sytuacjach z Klientem
Program:
Blok wstępny
- Profesjonalna postawa handlowca
- Konkurencja
Jak zrozumieć czego chce klient?
- Efekt pierwszego wrażenia
- Co widzi klient – jakie wyciąga wnioski
- Złodzieje wizerunku
- Elementy savoir-vivre
Meandry i etapy rozmowy handlowej
- Przygotowanie do sprzedaży
- Sztuka prezentowania oferty językiem korzyści dla klienta
- Umiejętność finalizowania rozmów handlowych
- Kontakty posprzedażowe
„Trudny klient”
- Typologia klientów
- Skąd się bierze „trudny” klient
- Czy nasze zachowanie może mieć wpływ na zachowanie klientów
- Gdy klient ma obiekcje
Blok zamykający
Metody:
● mini wykład
● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów
Trener:
Szkolenie poprowadzi praktyk, który sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży.
Czas szkolenia:
8 godzin dydaktycznych
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36