Komunikacja nastawiona na współpracę

Komunikacja nastawiona na współpracę

Adresaci:

Kadra menadżerska

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

•Rozwinięcie i doskonalenie umiejętności komunikacji i współpracy.
•Dostarczenie narzędzi pomagających w rozwijaniu współpracy, komunikacji i pokonywaniu ewentualnych trudności w tym zakresie wypracowanie kodeksu dobrej współpracy.
•Lepsza komunikacja w zespole.
•Ułatwienie współpracy w grupie.
•Wzrost efektywności działań wykonywanych zespołowo.
•Diagnoza możliwych przyczyn trudności w pracy zespołowej wynikających z aktualnego systemu komunikacji.
•Wzmocnienie identyfikacji z grupą i firmą.

 

Program:

I. Proces komunikacji – skuteczna komunikacja

  • Schemat przebiegu komunikacji – kluczowe elementy
  • Komunikacja – słowo znaczy! Model komunikacji dwu i wielostronnej
  • Bariery w komunikacji
  • Uwarunkowania skutecznej komunikacji
  • Formalne i nieformalne sposoby budowania relacji
  • Stosowanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  • Metody podnoszenia skuteczności komunikacji
  • Diagnoza systemu komunikacji w pracy i identyfikacja obszarów rozwoju
    – profil komunikacyjny.
    • Kiedy komunikacja staje się problemem w pracy – metody angażowania zespołu w poszukiwanie przyczyn i rozwiązywanie problemu.
      • Wykres przyczyn i skutków – diagram „rybiej ości”
      • Analiza pola sił – siły napędowe i siły hamujące
  • Uwarunkowania sukcesu komunikacji w pracy

II. Komunikowanie się a efekty pracy

  • Zarządzanie informacją – pozyskiwanie, integrowanie i przekazywanie informacji
  • Wizerunek nadawcy a metody wpływu społecznego – poszukiwanie
    i eliminowanie luk informacyjnych:
     

Receptywne metody wpływu społecznego:

  • Dociekanie (rola pytań w skutecznej komunikacji)
  • Słuchanie – analizowanie znaczenia treści wypowiadanych przez innych.
  • Dostrajanie się
  • Ukierunkowywanie – wyjaśnianie kwestii

Ekspresywne metody wpływu społecznego:

  • Mówienie – sugerowanie i wyrażanie swoich opinii, potrzeb.
  • Przekonywanie
  • Negocjowanie – proponowanie korzyści lub opisanie konsekwencji.
  • Zjednywanie – przedstawienie pożądanej wizji przyszłości

  • Identyfikacja odpowiedzialności za słowo, jego przekaz i zaniechanie
    – konsekwencje

III. Informacja zwrotna jako ważne narzędzie komunikacji interpersonalnej

  • Forma informacji zwrotnej a atmosfera i poziom zaufania w pracy
  • Prezentować czy argumentować? Komunikaty typu „ja” i „ty” – ich znaczenie i konsekwencje
  • Zachęcanie do zmiany relacji / nawyków – uwarunkowania

IV. Warunki skutecznej współpracy

  • Komunikacja – co to znaczy dla współpracy? – interpretacja intencji a działanie i jego skuteczność!
  • Konfrontacja interpretacji – zbieżność i rozbieżność celów – uwarunkowania?
  • Co ułatwia, a co utrudnia współpracę – pożądane i niepożądane zjawiska grupowe i sposoby kierowania nimi
  • Synergia pracy zespołowej – kiedy praca w zespole podnosi efektywność
  • Znaczenie komunikacji w grupie dla realizacji wspólnych celów – wzajemne zaufanie, dzielenie się…
  • Role przyjmowane – ułatwiające i utrudniające pracę w zespole

V. Trudne sytuacje w pracy – jak je pokonać ?

  • Rodzaje sytuacji trudnych w pracy – sposoby ich zapobiegania
  • „za dużo murów – za mało mostów” – tworzenie warunków sprzyjających kooperacji w grupie i zapobiegających „niezdrowej” rywalizacji
  • Uwarunkowania dobrej współpracy – wypracowanie kodeksu dobrej współpracy

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:

  • bezpośrednio aktywizują uczestników;
  • są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
  • dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.

  • ćwiczenia indywidualne,
  • dyskusja, scenki,
  • symulacje,
  • gry symulacyjne,
  • ćwiczenia nabytych umiejętności,
  • kwestionariusze do autoanalizy

 

Czas trwania:

2 dni (16 godzin dydaktycznych)

 

 

Koszt szkolenia:1140 zł


 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36