Adresaci:
Szkolenie to jest przeznaczone dla osób, które zarządzają zespołem, pracują w zespole, komunikują się z Klientem, prowadzą rozmowy handlowe i negocjacje ale również dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i poprawić swoje relacje z otoczeniem.
Cele i oczekiwane rezultaty:
- Identyfikowanie barier w procesie komunikacji
- Unikanie nieporozumień wynikających z nieprecyzyjnego formułowania komunikatu
- Praktycznie stosowanie narzędzi efektywnej komunikacji
- Komunikowanie się w sposób asertywny
- Przekazywanie i przyjmowanie informacji zwrotnej
- Lepsze dopasowanie sposobu komunikowania się do typu osobowości rozmówcy
- Zapobieganie sytuacjom konfliktowym
- Kształtować dobre relacje z otoczeniem w pracy i w domu
Program:
Blok wstępny
- Model skutecznej komunikacji
- Bariery w procesie komunikacji
- Sztuka aktywnego słuchania
- Metody efektywnego zbierania i przekazywania informacji
- Spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Wpływ postrzegania rzeczywistości na komunikację Systemy odbioru, przetwarzania i przekazywania informacji (wzrokowy, słuchowy, czuciowy)
- „Komunikacja wyrafinowana”
- Rola pytań w procesie komunikacji
- Obrona przed manipulacją
- Jak inni manipulują nami
- Rodzaje zachowań manipulacyjnych
- Sposoby ochrony przed manipulacją
Blok końcowy
Metody:
● mini wykład,
● warsztaty,
● ćwiczenia zespołowe i indywidualne,
● symulacje,
● testy,
● analiza przypadków,
● dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów
Trener:
Praktyk, sprzedażą i marketingiem zajmuje się od prawie 25 lat w firmach handlowych różnego typu we Wrocławiu i Dolnym Śląsku; Opiekun prac licencjackich i magisterskich z zakresu marketingu i sprzedaży. Współpracuje z wrocławskimi wyższymi uczelniami i szkołami średnimi. Prowadzi szkolenia biznesowe dla firm. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między firmą a klientem daje jej najlepszą podstawę do wskazywania konkretnych i skutecznych rozwiązań handlowych. Praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprzedaży.
Czas szkolenia:
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36