Jak skutecznie sprzedawać przez telefon

Jak skutecznie sprzedawać przez telefon

Adresaci:

Sprzedawcy zatrudnieni w każdego typu przedsiębiorstwach, zajmujący się sprzedażą telefoniczną.

 

Cele i zakładane rezultaty:

1. Poznanie zasad savoir vivre’u telefonicznego.

2. Nabycie umiejętności efektywnej komunikacji z klientem w kontaktach bezpośrednich i za pomocą telefonu.

3. Nabycie umiejętności aktywnego słuchania.

4. Nabycie umiejętności jasnego, wyraźnego i zrozumiałego wysławiania się.

5. Nabycie umiejętności właściwego zadawania pytań.

6. Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w kontaktachklientem.

7. Opracowanie standardu rozmowy telefonicznej.

 

Program:

1. Zanim wykręcisz numer klienta

  •  Trzymaj się ziemi:
    • Po co dzwonisz (cele)?,
    • Do kogo dzwonisz (typ klienta/rozmówcy)?
    • Dlaczego dzwonisz do danej osoby (kompetencje stron)?
  •  Sięgaj chmur:
    •  Twoja satysfakcjaczego oczekujesz od klienta?
    • Plan „A” i „B”,Marzenia a celeuwarunkowania sukcesu,
  •  Pobaw się we wróżkę:
    •   Czego oczekuje i czego obawia się klient?
    • Co zrobi klient, kiedy powiesz o co chodzi?
    • Jakie pytania może zadać?
    • Jakie może mieć zastrzeżenia?
    •   Co go przekonaczym uwiarygodnisz swoją dobrą wróżbę? – język korzyści.
  •  Przygotowanie do rozmowy:
    •  Sformułuj cel,
    • Określ efekt, jakim chcesz, by zakończyła się rozmowa,
    •   Sformułuj pytania, jakie chcesz zadać,Przywołaj sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami,
    • Wzmocnij świadomość swoich mocnych i słabych stron,
    • Poszukaj wsparcia dla siebie w rozmowie –  w sobie, w innych, w produktach lub usługach jakie sprzedajesz (inne możliwości),
    • Zadbaj o odpowiedni czas rozmowy,
    • Zadzwoń.

2.      Stało sięktoś podniósł słuchawkę:

  •   Nawiązywanie kontaktu przez telefon:
    • Poszukiwanie nowych klientów,
    • Kierowanie wrażeniemautoprezentacja,
    • Odpowiadanie na zastrzeżenia przy pierwszym kontakcie,
    • Symulacje rozmów telefonicznych
  •    Podtrzymywanie kontaktu przez telefonsprzedaż wtórna:
    • Preteksty do zainicjowania rozmowy (punkty zaczepienia),
    • Pytania wzbudzające zainteresowanie,
    • Symulacje rozmów telefonicznych  
  • Kieruj rozmową:
    • jawne i ukryte potrzeby klienta,
    • jak rozbudzać potrzeby klienta za pomocą pytań,
    • znaczenie pytań w rozmowie handlowejćwiczenia,umiejętność słuchania i wyciągania wniosków z wypowiedzi klienta.
  •  Prezentacja firmy i usług:
    • Dlaczego od nas warto kupić,
    • Zalety i korzyści sprzedawanych produktów, usług,
    • Nabywanie i doskonalenie umiejętności perswazyjnych,
    • Symulacje sytuacji prezentacyjnych
  •  Jak przerzucać i nie palić mostów:
    •  Zamykanie rozmów handlowych,
    • Ustalanie kalendarza działań,
    • Uczyń z pamięci punkt zaczepieniawpis do bazy danych.

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzoneoparciu o aktywne metody pracy (dyskusja, praca w małych grupach, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, burza mózgów, prezentacje, elementy wykładu interaktywnego, kwestionariusze do autoanalizy).

 

Trener:

Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.

 

Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.

 

Miejsce: do ustalenia.

 

Termin: do ustalenia.

 

Koszt: do ustalenia.

 

Kontakt: szkolenia@csroe.pl