Adresaci:
Kadra menadżerska
Cele i oczekiwane rezultaty:
• Poprawa umiejętności określania celów, komunikowania ich podwładnym oraz kontrola ich realizacji.
• Rozwinięcie umiejętności w zakresie planowania i organizacji pracy własnej oraz podległego zespołu.
• Poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi zadaniami.
• Poprawa umiejętności radzenia sobie z krytyką i reagowaniem na obiekcje.
• Rozwijanie i doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się z zespołem pracowniczym.
• Wzmocnienie poczucia pewności siebie w pełnieniu roli szefa, osoby odpowiedzialnej za samodzielne decyzje i skuteczność.
Program:
1.Ja w roli Kierownika –– czyli świadomość możliwości, ograniczeń i skuteczności samodzielnego działania. Role, zadania, zakres uprawnień
•Zakres możliwości i roli kierownika (samodzielność, niezależność, konsultacje, podporządkowanie),
•Obszary wpływu,
•Cechy efektywnego kierownika,
•Profil kompetencji, strefy rozwoju.
2.Spotkanie z zespołem pracowniczym:
•Przygotowanie do spotkania – reguły szefa,
•Budowanie klimatu współpracy – uwarunkowania,
•Wpływ szefa na zadowolenie pracownika,
•korzyści wynikających ze współpracy.
3.Proces podejmowania decyzji:
•Kompetencje, umiejętności, a proces decyzyjny.,
•Modele procesu podejmowania skutecznych decyzji.
4.Kierownik i pracownik w działaniu. Realizacja powierzonych zadań oraz uwarunkowania osobistego i zespołowego sukcesu. Etapy działań:
•Planowanie,
•Przydział i podejmowanie zadań,
•Monitorowanie i kontrolowanie realizacji zadań,
•Informacja zwrotna,
•Wnioski – (ponowne planowanie).
4.Planowanie i wytyczanie celów (jednostkowych, zespołowych):
•Myślenie a działanie (strategia działania),
•Jak myślenie może organizować działanie pracownika. Moje działanie.
5.Cel, a zaangażowanie pracownika:
•Analiza Smart i cele
•Poziom integracji pracownika z celem
-Rozumienie celu,
-Akceptacja celu,
– Wiara w cel i jego realizację,
– Świadomość trudności,
– Poszukiwanie rozwiązań, pokonywanie trudności,
– Działanie.
6.Uwarunkowania zaangażowania w realizację celu:
•Atrakcyjność celu,
•Spodziewana lub zapowiedziana nagroda,
•Dopasowanie motywacyjne,
•Udział w podejmowaniu decyzji (zakres wpływu),
•Doświadczenia,
•Odpowiedzialność.
7.Pracownik ze zdelegowanymi zadaniami:
•Identyfikacja z celem,
•Identyfikacja z zadaniem,
•Czytelność oczekiwań,
•Świadomość barier,
•Gotowość do pokonywania barier,
•Predyspozycje,
•Umiejętności/wiedza,
•Adekwatny poziom energii/ napięcia.
8.Przydział zadań, a zdolność kierowania zachowaniem i efektywność działania w sytuacji niskiego i bardzo wysokiego poziomu wzbudzenia:
•Uwarunkowania optymalizacji napięcia/zaangażowania
•Czynniki zewnętrzne – co jest/może być moim „poganiaczem”?
-Ocena pracy przez przełożonego,
– Wzbudzanie lęku,
– Rywalizacja,
– Gratyfikacje,
– Czas,
– Inne.
•Czynniki wewnętrzne – moja granica „ nierobienia niczego”:
-Myślenie (pozytywne, negatywne),
– Ambicje,
– Potrzeby,
– Wartości,
– Zainteresowania,
– Interesy,
– Akceptacja,
– Plany.
9.Monitoring i kontrolowanie:
•Oczekiwania wobec pracownika, zobowiązania,
•Wskaźniki sukcesu w realizacji zadań,
•Ocena przyrostu– po czym to poznaję?
•Czy wystąpiły trudności – jakie? skąd to wiem? co z tym robię?
•Informacja zwrotna
– Ocena pracy przez przełożonego
– Samoocena
•Komunikaty i zachowania blokujące i utrudniające współpracę – czego unikać w relacjach ze współpracownikami
•Czynniki, które utrudniają zrozumienie przekazu zawartego w wypowiedzi:
– Utrudnienia percepcyjne,
– Wybiórczość uwagi,
– Brak umiejętności decentracji (przyjęcie perspektywy rozmówcy),
– Samopoczucie,
– Nastawienia.
10.Sytuacje trudne w relacjach z pracownikami:
•Reagowanie w trudnych sytuacjach
•Narzędzia budowania efektywnych relacji z rozmówcą w sytuacjach trudnych
•Typy sytuacji trudnych w kontaktach z rozmówcami – czy i jak można im zapobiec ?
•Wyrażanie próśb w rozwiązywaniu sytuacji trudnych Jak reagować na niechęć współpracowników do przekazania odpowiednich informacji
•Radzenie sobie w sytuacjach zaskoczenia – nietypowe pytania, komentarze,
•radzenie sobie z krytyka i obiekcjami
•Typy rozmówców. Dopasowanie do rozmówcy (np. niezdecydowanego, władczego- agresywnego, manipulującego, roszczeniowego, zniechęconego, złośliwego, oraz rzeczywistego autorytetu)
11. Wnioski – ponowne planowanie. Wsparcie dla optymalizacji realizacji zadań w przyszłości:
•Inni ludzie – konsultacja,
•Wymiana informacji,
•Wymiana doświadczeń,
•Dokąd zmierzam? Ścieżka kariery, rozwoju, plany,
•Inne.
Metody:
•ćwiczenia praktyczne,
•analiza przypadków,
•symulacje realnych sytuacji zadaniowych,
•gry,
•dyskusje grupowe,
•kwestionariusze do autodiagnozy.
Czas szkolenia:
8 godzin dydaktycznych
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36