Rola marketingu w relacjach ze światem zewnętrznym.
Adresaci szkolenia:
Średnia i wyższa kadra zarządzająca w firmach, korporacjach i organizacjach biznesowych średniej i dużej wielkości
Cele i oczekiwane rezultaty szkolenia:
- Zrozumienie uwarunkowań organizacji wobec zagrożeń kryzysem komunikacyjnym, znajomość zasad profilaktyki antykryzysowej i zasad działania w kryzysie;
- Przyswojenie technik zachowań wobec mediów, pozwalających uzyskiwać efekty bez straty wizerunkowej dla organizacji;
- Budowa przesłania i wdrożenie praktycznych umiejętności tworzenia komunikatu dla mediów oraz zasady organizacji efektywnych konferencji prasowych;
- Zrozumienie istoty i podstaw prawnych funkcjonowania w Internecie w dobie mediów społecznościowych;
- Pogłębienie wiedzy na temat reguł rządzących procesami komunikacyjnymi w perspektywie różnych dziedzin gospodarczych uwzględniających praktyczny wymiar zastosowania tej wiedzy;
- Poznanie regulacji prawa autorskiego w zakresie działalności zawodowej dziennikarza i rzecznika prasowego firmy;
- Projektowanie w sposób twórczy przekazów medialnych uwzględniających specyfikę różnych mediów oraz uwarunkowania recepcji określonego odbiorcy;
- Poprawne rozpoznawanie gatunków i formatów medialnych, krytyczna analiza ich treści i formy z uwzględnieniem kontekstu biznesowego i społecznego;
- Stosowanie przepisów prawa autorskiego w praktyce dziennikarskiej i rzecznika prasowego w kontekście wykorzystania własności intelektualnej;
- Właściwy dobór medium na potrzeby określonego przekazu oraz łączenie różnych mediów jako grupy adresatów komunikatów multimedialnych;
- Planowanie strategii dystrybucji produktów medialnych, wybór odpowiednich kanałów ich rozpowszechniania z uwzględnieniem celów marketingowych, uwarunkowań prawnych, finansowych i technologicznych;
- Skuteczna komunikacja informacji pod względem społecznego odbioru z dostosowaniem przekazu do poszczególnych typów i form komunikacji bezpośredniej oraz medialnej;
- Zrozumienie zasady funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego z poprawnym określeniem roli mediów w jego kształtowaniu ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów.
Program:
Kryzys komunikacyjny w organizacji biznesowej
- Czynniki wpływające na skuteczne komunikowanie się w organizacji
- Procesowe ujęcie kryzysu komunikacyjnego
- Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne powstawania sytuacji kryzysowych na przykładzie wybranej branży
- Podatność firmy na kryzys komunikacyjny
- Komunikowanie w sytuacji kryzysowej
- Reguły komunikacji
- Fazy rozwoju sytuacji kryzysowej
- Opracowanie strategii działania
Instrukcja obsługi dziennikarza – czyli twoje relacje z mediami
- Czym jest news i co napędza dzisiejsze media
- Jak się przygotować do spotkania z dziennikarzem
- Jak reagować na telefony od mediów
- Przygotowanie do wywiadu
- Główne przesłanie
- Dobre rady na czas wywiadu
- Użyteczne sformułowania
- Ćwiczenie
Informacja prasowa i konferencja prasowa – jak to się robi
- Forma informacji prasowej
- Niezbędne elementy graficzne
- Zasady budowania treści
- Najczęstsze błędy
- Temat, czas i miejsce konferencji prasowej
- Materiały, zaproszenia, gadżety, poczęstunek
- Baza danych dziennikarzy
Zagrożenia informatyczne i internetowe
- Istota mediów społecznościowych
- Autonomia informacyjna
- Ochrona wizerunku
- Pojęcie osoby powszechnie znanej
- Ustawa o ochronie danych osobowych
- Prawne i międzyludzkie skutki działania w sieciach społecznościowych
Metody szkoleniowe:
- Warsztaty/ćwiczenia z elementem wykładu w pierwszej części zajęć
Trener:
Szkolenie prowadzi doktor nauk ekonomicznych, mgr filologii polskiej, absolwent Podyplomowego Polsko–Amerykańskiego Studium Komunikacji Społecznej (1994, Central Connecticut State University – Politechnika Wrocławska – Uniwersytet Wrocławski).
Wieloletni dziennikarz pism IT (red. nacz. CHIP, PC Kurier 1994-2000), twórca popularnych programów radiowych (Wrocławska Wieża Babel 1991-1997), współtwórca wielu portali internetowych w latach 90-tych. Przez gazetę Dziennik uznany pierwszym bloggerem w Polsce (1996). Jako właściciel agencji public relations obsługiwał m.in. TPSA, Telefonię Dialog, wydawnictwo Axel Springer, Politechnikę Wrocławską.
Autor podręczników, książek naukowych, skryptów uniwersyteckich i licznych artykułów naukowych i publicystycznych, od 2002 związany z obszarem wyższej edukacji. Jako prezes zarządu kieruje pracami Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, był przez wiele lat polskim przedstawicielem w Komitecie Sterującym EUPRIO (European Universities Public Relations and Information Officers Association).
Trener dyscyplin związanych z dziennikarstwem i public relations, wykładowca na międzynarodowych konferencjach o tematyce public relations. W 2006 roku uruchomił i prowadzi Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny, dostępny przez portal www.WIEDZAinfo.pl. Wykładowca wielu przedmiotów m.in. „PR i rzecznictwo prasowe” , „Marka organizacji”, „Techniki negocjacyjne” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Bankowej i w Uczelni Jana Wyżykowskiego. W dorobku liczne szkolenia dla kadry zarządzającej m.in. Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Gdańskiego, Hewlett-Packard Wrocław i wielu innych.
Czas szkolenia:
8 godzin dydaktycznych
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36