Budowanie współpracy w zespole pracowniczym w kontekście zachowań asertywnych

Budowanie współpracy w zespole pracowniczym w kontekście zachowań asertywnych

Adresaci:

 Ze względu na swoją tematykę niniejsze szkolenie jest kierowane do pracowników różnych szczebli i specjalizacji.

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

Głównym celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności  z zakresu budowania i dynamiki pracy zespołu oraz asertywności jako bazy dla budowania współpracy, pozytywnych relacji w zespole wolnych od psychomanipulacji, oraz efektywnego realizowania zadań.

 

Program:

1. Dynamika rozwoju grupy
 – budowanie zespołu, narzędzia tworzenia zespołu,
– podstawowe procesy zachodzące w grupie,
– role grupowe,
– czynniki budujące spoistość i efektywność zespołu zadaniowego (uwarunkowania ).

 

2. Komunikowanie się w zespole – przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu i działami
– komunikowanie się w zespole – przepływ informacji, style komunikowania się w relacjach ze współpracownikami z zachowaniem struktury (komunikowanie się, informowanie, informacja zwrotna),
– zachowania jednostki a grupa,
– budowanie zaufania w zespole,
– kompetencje menedżera w zarządzaniu zespołem – przywództwo,
– budowanie autorytetu i wizerunku zarządzającego.

 

3.Współpraca, rywalizacja, konflikt i rozbieżność opinii w zespole
– rozwiązywanie problemów i podejmowania decyzji,
– ustalanie zasad współpracy grupowej,
– rywalizacja, a uwarunkowania dobrego współdziałania zespołów w firmie,
– integracja potrzeb indywidualnych z potrzebami zespołu,
– integracja potrzeb indywidualnych z potrzebami firmy,
– wdrażanie trudnych decyzji z poszanowaniem interesów stron dialogu.

 

4.Asertywność w codziennych kontaktach
– zachowania asertywne, agresywne i uległe,
– w jakich sytuacjach kontaktu ze współpracownikiem warto stosować asertywne wzorce,
– nieasertywne wzorce myślenia i ich implikacje dla kontaktu ze współpracownikiem,
– wyrażanie próśb wobec współpracowników bez stosowania nacisku, deprecjacji i błagania.

 

5.Asertywność w sytuacjach specyficznych
– przekazywanie niepomyślnych informacji współpracownikowi.
– asertywne odmawianie.
– sposoby reagowania na krytykę (słuszną i niesłuszną) ze strony współpracownika.
– komunikaty „TY” i „JA”, a asertywne radzenie sobie z krytyką.
– granice asertywnośći w kontaktach ze współpracownikami, a zasady współpracy.
– stawianie granic – zamiana oceny na opinię.
– asertywność w sytuacji nacisku ze strony współpracownika.

 

 

 

 Metody:

•ćwiczenia praktyczne,
•analiza przypadków,
•symulacje realnych sytuacji zadaniowych,
•gry,
•dyskusje grupowe,
•kwestionariusze do autodiagnozy.

 

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o metody, które:
•aktywizują uczestników,
•są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach,
•mają przełożenie na praktykę.

 

Szkolenie może zostać rozszerzone o dodatkowy moduł (jednodniowy), w trakcie, którego uczestnicy poznają wszystkie podstawowe reguły wpływu społecznego oraz konkretne techniki manipulacji społecznej i sposoby radzenia sobie z nimi.

 

Czas szkolenia:
8 godzin dydaktycznych

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36