Asertywność w kontaktach z klientami1

Asertywność w kontaktach z klientami1

Adresatami tego szkolenia są Pracownicy przedsiębiorstw mający kontakt z klientem.

Głównym celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności z  zakresu asertywności. Asertywne zachowania stanowią bazę dla budowania pozytywnych relacji z klientem wolnych od psychomanipulacji oraz zwiększających efektywność realizowania zadań. Uczestnicy szkolenia nauczą się rozróżniać zachowania asertywne od agresywnych i uległych, diagnozować interesy stron i w asertywny sposób prezentować własne stanowisko, a także rozpoznawać próby manipulacji i im przeciwdziałać.

Program:

 

[list 1] <ul>   <li>

1.      Asertywność  w codziennych kontaktach z klientami:

·        zachowania asertywne, agresywne i uległe:

–        w jakich sytuacjach kontaktu z klientem warto stosować asertywne wzorce,

–        nieasertywne wzorce myślenia i ich implikacje dla kontaktu z klientem,

–        komunikacja niewerbalna w zachowaniach asertywnych,

·        prośby i pochwały w kontakcie z klientem:

–        asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwał,

–        jak wyrażać prośby wobec klienta bez stosowania nacisku, deprecjacji i błagania,

  • asertywność w kontaktach biznesowychmoja mapa asertywności

2.      Asertywność w sytuacjach specyficznych:

·        przekazywanie niepomyślnych informacji klientowi:

–        informowanie klienta o niedotrzymaniu terminów przez firmę, o zmianie    warunków obsługi, o sprawie spornej, o ponagleniu, itp.,

–        werbalne metody  minimalizowania negatywnych reakcji klienta,

–        uprzedzanie zastrzeżeń klientaprzygotowywanie argumentacji,

–        radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta,

·        asertywne odmawianie klientowi:

–        jak odmawiać nie raniąc,

–        przyjmowanie warunków klienta,

–        ustalanie i potwierdzanie  warunków umowy (rozmowa telefoniczna, bezpośrednia, mailowa),

·        granice asertywności w kontaktach z klientami a zasady współpracy (w relacji z „nowym” i „starym” opiekunem klienta).

3.      Asertywność w sytuacjach emocji i negatywnych zachowań klienta:

·        sposoby reagowania na krytykę (słuszną i  niesłuszną) ze strony klienta,

·        komuniklaty „TY” i „JA”  a asertywne radzenie sobie z krytyką,

·        stawianie granic klientowi – zamiana oceny na opinię,

·        asertywność w sytuacji nacisku ze strony klienta,

·        jak rozpoznawać fałszywe informacje – klient, który „chce odejść” do konkurencji lub stawia inne ultimatum.

4.      Asertywność a budowanie dobrego wizerunku firmy.




</li> </ul> [/list]

1.      Asertywność  w codziennych kontaktach z klientami:

·        zachowania asertywne, agresywne i uległe:

–        w jakich sytuacjach kontaktu z klientem warto stosować asertywne wzorce,

–        nieasertywne wzorce myślenia i ich implikacje dla kontaktu z klientem,

–        komunikacja niewerbalna w zachowaniach asertywnych,

·        prośby i pochwały w kontakcie z klientem:

–        asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwał,

–        jak wyrażać prośby wobec klienta bez stosowania nacisku, deprecjacji i błagania,

  • asertywność w kontaktach biznesowychmoja mapa asertywności

2.      Asertywność w sytuacjach specyficznych:

·        przekazywanie niepomyślnych informacji klientowi:

–        informowanie klienta o niedotrzymaniu terminów przez firmę, o zmianie    warunków obsługi, o sprawie spornej, o ponagleniu, itp.,

–        werbalne metody  minimalizowania negatywnych reakcji klienta,

–        uprzedzanie zastrzeżeń klientaprzygotowywanie argumentacji,

–        radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta,

·        asertywne odmawianie klientowi:

–        jak odmawiać nie raniąc,

–        przyjmowanie warunków klienta,

–        ustalanie i potwierdzanie  warunków umowy (rozmowa telefoniczna, bezpośrednia, mailowa),

·        granice asertywności w kontaktach z klientami a zasady współpracy (w relacji z „nowym” i „starym” opiekunem klienta).

3.      Asertywność w sytuacjach emocji i negatywnych zachowań klienta:

·        sposoby reagowania na krytykę (słuszną i  niesłuszną) ze strony klienta,

·        komuniklaty „TY” i „JA”  a asertywne radzenie sobie z krytyką,

·        stawianie granic klientowi – zamiana oceny na opinię,

·        asertywność w sytuacji nacisku ze strony klienta,

·        jak rozpoznawać fałszywe informacje – klient, który „chce odejść” do konkurencji lub stawia inne ultimatum.

4.      Asertywność a budowanie dobrego wizerunku firmy.

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy (dyskusja, praca w małych grupach, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, burza mózgów, prezentacje, elementy wykładu interaktywnego, kwestionariusze do autoanalizy).

Trener:

Szkolenie prowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.

Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.

Miejsce: do ustalenia.

Termin: do ustalenia.

Koszt: do ustalenia.

Kontakt: szkolenia@csroe.pl